KERESÉS

Menu

Online Számla Rendszer kezelése a 2020.1.1 verziótól

A Online Számla Rendszer 2.0-ás frissítésével párhuzamosan a CobraContoLight programban is fejlesztéseket hajtottunk végre, amelyek a stabilitást és áttekinthetőséget szolgálják.

2021. január 1 az a dátum, amely időponttól már minden számla adatszolgáltatásra kötelezetté válik, ettől az időponttól szinte nincs kivétel vevői körre, értékhatárra vagy egyéb más megkötésre.
A NAV által 2021.01.01-től elvárt 3.0-ás adatszolgáltatást a 2020.4-es verziótól támogatja a CobraContoLight program.

Online Számla Rendszer beállítások

Ha ön elvégezte a frissítés során írt ellenőrző lépéseket, ebben a menüpontban nincs tennivalója.

Véglegesített számlák ablak tartalma

Az új verzióban már a Véglegesített számlák ablak is alkalmas számlái Online Számla Rendszer-beli státuszának nyomon követésére. A NAV oszlopban ikonok mutatják a számlák állapotát:

Jelentésük:

Ikon Jelentés Tennivaló
Rendben Nincs, mivel sikeres feladás vagy nem kell feladni a számlát

Figyelmeztetés Érdemes megnézni az okát, de ettől az adatszolgáltatás sikeres

Sikertelen Megállapítani a hiba okát, javítani

Folyamatban Frissíteni a NAV státuszt

Megoldva A NAV ellenőrzés Sikertelen állapotot adott vissza, kézzel javítva.

 

Ugyanezen ikonokkal, de specifikusan csak az Online Számla Rendszert érintő információkat tekinthetjük meg az Online Számla Rendszer / Online Számla Rendszer Napló menüpontban:

 

Beküldött számla státuszának frissítése

A szoftver a kiállítási dátum szerint érvényes szabályoknak megfelelően számláit automatán feladja az Online Számla Rendszerbe:

  • ÁFA limitet elérő (2020.06.30-ig 100 000 HUF, 2020.07.01-től 0 HUF), helyes adószámmal rendelkező vevő
  • 2021.01.01-től minden számlát adószámtól és ÁFA értékhatártól függetlenül

Sikeres feladás esetén a számla státusza első lépésben Folyamatban státuszban lesz, mivel a sikeres feladás önmagában még nem jelenti a sikeres adatszolgáltatást. A NAV elvárja az adózótól, hogy a beküldött számláinak státuszát ellenőrizze. Minden felhasználónknak javasoljuk, hogy a számlázásért felelős felhasználó(k)nál állítsák be a háttérben futó, ütemezetten működő Számla feladás és Státusz lekérdezés funkciókat!

A NAV előírja a beküldött számlák státuszának letöltését, melyet több módon is megtehetünk:

  1. Egyenként, kézzel indítva
  2. Csoportosan, kézzel indítva
  3. A háttérben futó, automatikus státusz letöltés segítségével
Egyenként, kézzel indítva

Jelölje ki a Véglegesített számlák ablakban a kérdéses számlát és nyomja meg menüsoron a  [MOSZR státusz] gombot:

A megjelenő Számla MOSZR Infó ablakon nyomja meg a [Frissít] gombot:

Valóban sikeres adatszolgáltatás (tehát a NAV vizsgálat a számlát megfelelőnek találta) esetén a NAV státusz mező értéke: Feldolgozva

Sikertelen adatszolgáltatás esetén a NAV státusz mező értéke: Feldolgozhatatlan

Amennyiben olyan hiba állt elő, hogy azt csak a NAV online felületén lehet javítani, és ezt megtettük, akkor a [Megjelölés megoldottként] gombbal átállíthatjuk a számla státuszát “Megoldott”-ra:

Csoportosan, kézzel indítva

Indítsa el a Számlakészítés / Online Számla Rendszer / Státusz csoportos lekérdezés funkciót:
A megjelenő kérdésre nyomjon [Igen] választ:
A folyamat végén a szoftver tájékoztatni fogja a lekérdezett számlák számáról:
A csoportosan lekérdezett számlák NAV által visszaküldött státuszát a Véglegesített számlák ablakon vagy az Online Számla Rendszer napló menüpontban ellenőrizhetjük.

Ütemezett feladás / státusz letöltés beállítása

Minden felhasználónknak javasoljuk, hogy a számlázásért felelős felhasználó(k)nál állítsák be a háttérben futó, ütemezetten működő Számla feladás és Státusz lekérdezés funkciókat:

  1. A felhasználó nevében történő belépés után nyissa meg a Beállítások /  Működés / Általános menüpontot.
  2. Az Online számla rendszer automata ütemezése szekcióban állítsa be hány percenként induljon el az automata feladás ill. státusz lekérdezés:

A -1 érték magadása esetén csak induláskor egyszer fut le a beállított funkció.

Az automata számlafeladás például olyan helyzetben segít, ha a számla(k) kiállításának pillanatában nem volt internetkapcsolat vagy éppen a NAV szervere volt túlterhelt. Ekkor az automata beavatkozás nélkül megpróbálja beküldeni a beküldetlen számlákat.

A Státusz lekérdezés pedig helyettesíti az egyenkénti lekérdezést, de nem helyettesíti az esetlegesen visszaküldött hibák javítását!

Figyelem! Fontos, hogy a napi számlák ellenőrzése ezen funkciók használata mellett is a fentiek alapján a felhasználó feladata.  A számlák státuszának ellenőrzése, illetve státuszban a NAV által visszaküldött hibák javítása az adózó feladata, mert a program nem végezhet számlakiállítást, javítást automatikusan.

Top